ნინი ნიქაბაძე • 1630482657

რა არის შფოთვა და როგორ ვებრძოლოთ მას?

რა არის შფოთვა და რისი გამოვლინებაა ის? 

შფოთვა თანდაყოლილი მახასიათებელია, რომელიც თავს იჩენს სტრესული, ემოციური სიტუაციების დროს. ძირითად შემთხვევაში წარსული გამოცდილებიდან მიღებული ემოციების გამო, ჭარბი განცდების  ( ეჭვიანობა; ბუმერანგის შიში, რომ ჩადენილი ცუდი ქმედება უკან დაბრუნდება)  და მათი შიშის გამო ჩნდება. გახშირებული შფოთვა ანუ anxiety, არის მენტალური დარღვევა, ნიშანი და შინაგანი ხმა, რომ გვჭირდება გარემოს შეცვლა. 

როგორ მივხვდეთ ვებრძვით თუ არა შფოთვას?

წარმოგიდგენთ შფოთვის ყველაზე ხშირი ნიშნებს:

🔸 პანიკური შეტევები;

🔸 მოზღვავებული ემოციები;

🔸 გახშირებული გულისცემა, ჭარბი ოფლიანობა, სხეულის სხვადასხვა ნაწილების ტკივილი( სახსრები, თავი, კიდურები);

🔸 გარკვეული სიტუაციების თავის არიდება;

🔸 საკუთარ თავთან გაორება, ჭიდილი  და მუდამ არგუმენტების ძებნა;

🔸 უძილობა;

🔸 ხასიათის ხშირი ცვალებადობა.

სინამდვილეში, შფოთვას სერიოზულ პრობლემებამდე მივყავართ. გულ-სისხლძარღვთა, სუნთქვის, კუნთების და სხვა, თითქმის ყველა ნაწილს აზიანებს. არ შეიძლება უყურადღებოდ დარჩეს შფოთვა, რადგან ზუსტი და დროული რეაგირება ძალიან მალე გაგვანთავისუფლებს ამ პრობლემისგან.

აღსანიშნავია, რომ შფოთვა არის თანდაყოლილი და ბუნებრივი, მაგრამ მას სხვა რამდენიმე სახე აქვს, რომელიც მკურნალობას ექვემდებარება.

თუ შეამჩნევთ შფოთვის გახშირებას და გაუარესებას, აღნიშნული სიმპტომების გამოვლინებას დაიწყეთ მოქმედება.

პირველ რიგში:

🔹 გახდით აქტიურები ( ვარჯიში, ფეხით გადაადგილება, მოძრაობა);

🔹 შეამცირეთ ალკოჰოლი, ნიკოტინი და კოფეინი; 

🔹 გამოიძინეთ ( ინსომნია ერთ-ერთი ყველაზე აგვრცელებული სიმპტომია); 

🔹 თავი აარიდეთ არაჯანსაღ საკვებს და სიტუაციებს;

🔹 შეამცირეთ სოციალური ქსელებისა და ტექნიკის გამოყენება;

🔹 არომათერაპია დაგეხმარებათ ძილის რეჟიმის მოგავრებაში და სიმშვიდეში. 

შინაგანი სიმშვიდის მოპოვება ასე თუ ისე რთული, მაგრამ მაინც  მიღწევადია. ასევე არის შფოთვაც, რომლის მართვაც სრულიად არის შესაძლებელი, საჭიროა ყურადღება მიაქციოთ მენტალურ და ფიზიკურ მდგომარეობას, არ დატოვოთ უყურადღებოდ არცერთი სიმპტომი და თავს გაცილებით უკეთ იგრძნობთ.