ნინი ნიქაბაძე • 1628080936

5 მიზეზი რატომ არის საუნა თქვენი ჯანმრთელობისთვის სასარგებლო

საიდუმლო არ არის ის, რომ საუნა ეხმარება ორგანიზმს მოდუნებასა და დასვენებაში. იგი ცნობილია როგორც სტრესის მოხსნის უპირობო 'წამალი'. სითბო და ტენიანობა არბილებს თქვენს კუნთებს და ამშვიდებს გონებას.

აღსანიშნავია, რომ საუნას სხვა უამრავი დადებითი ეფექტი გააჩნია ორგანიზმისთვის, რაც გვაძლევს იმის მიზეზს, რომ ჩვენი დასვენების ერთ-ერთ მნიშვნელოვან აქტივობად ვაქციოთ. 

უზრუნველყოფს კუნთის აღდგენას

ტენიანი და თბილი გარემოს გამო კუნთის დაძაბულობის მოხსნა მარტივი და სასიამოვნო პროცესია. საუნას შეუძლია შეამსუბუქოს კუნთების ტკივილი და დაძაბულობა. ამავდროულად, მას შეუძლია ვარჯიშის შემდგომი კუნთის აღდგენა, რაც დაგეხმარებათ მომდევნო ვარჯიშს მომზადებულნი შეხვდეთ. 

აჩქარებს მეტაბოლიზმს 

საუნაში ყოფნამ შეიძლება გააძლიეროს ადამიანის მეტაბოლიზმი და უზრუნველყოს ჩვეულებრივზე მეტი კალორიის წვა. საუნაში ყოფნისას სხეული მუშაობს იმისთვის, რომ თავი აარიდოს გადახურების ანუ გააგრილოს სხეული. ამ მოქმედებით იგი ასრულებს უმოძრაო ''კარდიო ვარჯიშს".

მიუხედავად ამისა, ეს არ ნიშნავს იმას, რომ შეგიძლიათ გამოტოვოთ კარდიო ვარჯიში თქვენი რუტინიდან. რეგულარულ ვარჯიშთან ერთად საუნაში ვიზიტებმა შესაძლებელია დადებითი გავლენა იქონიოს თქვენს ყოველდღიურ მაღალ კალორიულ წვაზე. 

უზრუნველყოფს წელის ტკივილის შემსუბუქებას 

 

თუ თქვენ გაწუხებთ წელის ტკივილი, საუნა შესანიშნავი გამოსავალია. საუნაში არსებული სითბო აღწევს კუნთებში და 'ქვედა ზურგში', ხსნის სისხლძარღვებს. შედეგად, სისხლი უკეთესად ბრუნავს სხეულში და ხელს უწყობს კუნთების მოდუნებას დაძაბულობისგან. ამ ყოველივემ შესაძლებელია დროებით შეამსუბუქოს წელის ტკივილი. 

უზრუნველყოფს ლიმფური სისტემის მხარდაჭერას 

თქვენი ძირითადი ტემპერატურის ამაღლებით და სხეულის გაოფლიანებით, თქვენ უზრუნველყოფთ თქვენი სხეულიდან ტოქსინების და პათოგენების გამოდევნას, რომლებიც თქვენს ლიმფაში იმალება. 

ამცირებს სტრესის დონეს 

თქვენმა ტოქსიკურმა დატვირთვამ ან სპეციფიკური პათოგენების არსებობამ შეიძლება შეაფერხოს თქვენი ძილი და თქვენი ცირკადული რიტმი, რაც გამოიწვევს სტრესზე რეაგირების გაზრდას და სტრესის ჰორმონების უფრო მაღალ დონეს ", ეს იმიტომ ხდება, რომ პათოგენებს მოსწონთ პარაზიტები.

ექიმები გვირჩევენ საუნა გამოვიყენოთ კვირაში ორჯერ ან სამჯერ დაახლოებით 30 წუთის განმავლობაში.

თუ თქვენ ახლა იწყებთ საუნაში სიარულს მაშინ საჭიროა დაიწყოთ იმ დროის ხანგრძლივობით, რომელსაც სიამოვნებით დაჯერდებით.  დარწმუნდით, რომ მოუსმინეთ თქვენს სხეულს და დაამატეთ კვირაში ერთი ან ორი წუთი თითოეული ვიზიტის დროს. 

გარდა ამისა, დარწმუნდით, რომ იქნებით სათანადოდ ჰიდრატირებული. მიიღეთ 2-2.5 ლიტრი წყალი დღეში და გააგრილეთ თქვენი სხეული.  

**გაითვალისწინეთ: საუნის მოხმარება ყველასთვის რეკომენდებული არაა, განსაკუთრებით მათთვის ვისაც  აწუხებს მაღალი არტერიული წნევა ან გულის დაავადება